Wakacje 21 sierpnia 2024

Na dzisiejszą wycieczkę wyjechaliśmy o godz. 9:30, tuż po śniadaniu. Pierwszym punktem zwiedzania był zamek w Chęcinach. Na parkingu przed zamkiem spotkaliśmy sympatycznego Pana Przewodnika, którego zadaniem było oprowadzenie nas po ruinach zamku. Tak też uczynił, a zrobił to w sposób mistrzowski opowiadając nam mnóstwo ciekawych historyjek i anegdot. Po zwiedzaniu zamku w Chęcinach udaliśmy się do pobliskiej restauracji na obiad. Posileni pysznym rosołkiem wsiedliśmy do wynajętego busa i pojechaliśmy do Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Tam najpierw przez 45 minut uczestniczyliśmy w warsztatach, których tematem była fotosynteza. Podczas warsztatów wykonaliśmy wiele doświadczeń. Około godziny 15:00 rozpoczęliśmy zwiedzanie Centrum Nauki, a było co zwiedzać. Zajęło nam to 2 godziny i dało dużo zabawy. O godzinie 17:00 wyruszyliśmy w drogę powrotną do Czarnej. Tam czekała na nas obiadokolacja. Po kolacji i kąpaniu o godz. 21:00 odśpiewaliśmy w kaplicy apel Maryjny i poszliśmy spać.